Modula partnership
.
.
Het automatiseren van jouw magazijn vergt een aanzienlijke investering. Het bereikte rendement is zo'n investering natuurlijk waard, maar wat kan je doen als je geen financiële ademruimte hebt om te automatiseren? Het leasen van een magazijnoplossing kan hiervoor een oplossing bieden.
Het zijn woelige tijden voor bedrijven. Door krapte op de arbeidsmarkt, de geopolitieke situatie – denk maar aan de oorlog in Oekraïne en de aanhoudende coronacrisis in China – en de daarbij horende inflatie zien werkgevers de kosten gevoelig stijgen. Kan je je hierop voorbereiden? Wij leggen in dit artikel uit hoe automatisatie een besparing kan opleveren op cruciale punten binnen jouw logistieke structuur. Zo staat jouw bedrijf sterker tijdens een mogelijke recessie en bouw je een noodzakelijke buffer op voor de toekomst.
Een geautomatiseerde verticale stockagetoren die kracht en snelheid combineert, ervoor zorgt dat je tot 90 procent plaats bespaart en een efficiëntieboost geeft aan jouw bedrijf? Dat is de Modula Lift by Vanas in een notendop.
Gezonde werknemers zijn uiterst belangrijk. Gezonde werknemers zijn gelukkiger en hierdoor zal niet alleen de sfeer op de werkvloer beter zijn, maar zullen ze ook hun werk beter uitvoeren. Ergonomie op de werkvloer is een van de belangrijkste onderdelen hiervan.
Ordervoorbereiding of orderpicking is een cruciaal proces voor elk magazijn dat goederen opslaat. Door het orderpicking proces te optimaliseren kan u de productiviteit en snelheid in uw magazijn aanzienlijk verhogen.
Bedrijven hebben steeds meer nood aan automatisatie van logistieke flows. Wanneer de productiviteit verhoogd moet worden, zijn klassieke opslagsystemen vaak ver van efficiënt. Ze werden dan ook ontwikkeld in een tijd toen de industrie andere noden had dan vandaag.
Iedereen kent magazijnstellingen wel. Het zijn de meest gebruikte opslagsystemen in magazijnen. Wist u dat u ook met stellingen plaats kan besparen en uw goederen efficiënt kan opslaan? Welk soort stelling is dan de beste?
Uw voorraad goed beheren is vaak een moeilijke, maar enorm belangrijke job. Een voorraad is cruciaal voor een bedrijf. Daarom is het belangrijk dat deze zo efficiënt mogelijk beheerd wordt.
De corona crisis begint stilaan af te bouwen. Bedrijven mogen weer volop aan de slag en de lockdown wordt steeds minder zwaar. Toch is het belangrijk dat u uw medewerkers blijft beschermen. Ze moeten de mogelijkheid hebben om social distancing toe te passen. Alleen zo kunnen nieuwe golven met besmettingen voorkomen worden.
Het percentage online aankopen is de laatste jaren exponentieel gegroeid: meer dan 12,9 miljoen mensen in Nederland hebben in de eerste helft van 2019 minstens één aankoop gedaan online. In die periode werden er 12,5 miljard euro uitgegeven aan online aankopen. Dit is een stijging van 9% in vergelijking met dezelfde periode in 2018.
Dat is de vraag die iedereen zichzelf moet stellen, maar waarop niemand het juiste antwoord geven kan. Hieronder halen wij de belangrijkste problemen aan en analyseren we deze vanuit een theoretisch oogpunt. Een juiste oplossing bieden is echter niet mogelijk omdat er zo veel factoren zijn die invloed uioefenen en die verschillend zijn voor elk bedrijf.
Veiligheid in het magazijn is een fundamenteel element voor een doeltreffend werkplaatsbeheer en heeft invloed op de kwaliteit van de productie en van uw werkplaats. Een veilig magazijn betekent minder ongevallen, minder problemen en minder vertragingen of incidenten tijdens processen.
Het is algemeen bekend dat een voorraad van opgeslagen producten geld kost. Een voorraad aanleggen vereist een grote investering en heeft een directe invloed op de service naar klanten toe. Hoe belangrijk is een voorraad nu echt? En hoe kunnen we deze efficiënt beheren?